Om intersign.se
Köp
Köp av produkter hos intersign.se och Inter Sign i Göteborg AB innebär samtidigt godkännande av våra allmänna köpvillkor. När du beställer en produkt på vår hemsida godkänner du automatiskt våra köpvillkor. Köpet är genomfört så snart det bekräftas på skärmen. Beställningar kan göras via vår webbshop, men även via e-post till info@intersign.se, via vår chatt eller telefon 031-513 600. Dessa villkor är tillämpliga på samtliga köp oavsett köpmetod.
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen, kontakta oss omgående via e-post på info@intersign.se.
Leverans
Våra normala leveranstider är 1-5 arbetsdagar. Vissa specialprodukter kan ha längre leveranstider.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på telefon 031-513 600, vår chatt eller per e-post: info@intersign.se.
För oss är det viktigt att du får dina leveranser snabbt och att du ska kunna välja den leveransmetod som passar dig bäst. Vi erbjuder leveranssätt med främst DHL och Postnord. Du kan i kassan se pris på leverans och välja leveransalternativ.
Hämtas hos Inter Sign
Du kan välja att hämta din order hos oss på Stålverksgatan 9, 417 07 Göteborg. Detta leveransalternativ är alltid kostnadsfritt. Vi kontaktar dig när din order är klar för upphämtning.
Priser
Alla priser i webbshoppen anges i svenska kronor och är exklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Betalning
I kassan väljer du önskat betalningsalternativ. Betalning kan för företag göras via faktura eller med betalkort. För privatpersoner kan betalning göras med betalkort.
Kortbetalning
Vi använder Stripe för säker betalning i vår webbshop. Du kan betala med VISA, Mastercard eller American Express.
Alla parter som är involverade i hantering, överföring eller lagring av kreditkortsuppgifter måste uppfylla en viss industristandard för säkerhet – PCI DSS. Stripe har granskats av en PCI-certifierad revisor och är certifierad till PCI Service Provider Level 1, det högsta möjliga certifikatet. Om du är intresserad av Stripes säkerhet i mer detalj, finner du mer information här: https://stripe.com/docs/security/stripe.
Om du vill läsa om hur starkt betalkortets uppgifter krypteras genom servrarna finner du det här: https://stripe.com/docs/security/stripe#encryption.
Ibland erbjuder vi rabattkuponger i enlighet med vad som beskrivs på vår webbsida. Dessa gäller som betalning eller rabatt motsvarande det som annars anges på kupongen.
Faktura (endast till företag)
Endast företagskunder kan välja betalningsalternativet faktura. Vid fakturering är betalningstiden 30 dagar. Vid sen betalning tillkommer dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag.
Ångerrätt/bytesrätt
Privatpersoner
Vid köp av lagerförda varor (endast produkter märkt ”lagervara”) på webbplatsen har du som privatkund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Ångerrätten gäller inte vid köp av ej lagerförda produkter eller specialtillverkad produkt som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål (samtliga produkter ej märkta ”lagervara”).
Vid nyttjande av din ångerrätt:
- Meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@intersign.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returen gäller framgå klart och tydligt.
- Returnera produkterna till oss senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Företag
Vid köp av lagerförda varor (endast produkter märkt ”lagervara”) på webbplatsen har du som företagskund 14 dagars bytesrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Bytesrätten gäller inte vid köp av ej lagerförda produkter eller specialtillverkad produkt som har skräddarsytts särskilt åt företaget eller har en tydlig personlig prägel efter företagets önskemål (samtliga produkter ej märkta ”lagervara”).
Vid nyttjande av din bytesrätt:
- Meddela att du önskar ett byte. Meddelandet ska skickas till oss på info@intersign.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som bytet gäller framgå klart och tydligt.
- Returnera produkterna till oss senast inom 14 dagar efter meddelandet.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller behäftad med fel när den anländer åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.
Kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts, absolut senast 5 dagar efter mottagande.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekter ska reklameras till info@intersign.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, pandemi, förminskad eller utebliven leverans från leverantör mm.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt, men kan inte garantera att bilderna på vår webbplats återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.
Cookies
En cookie är en textfil med anonymiserad information som inkluderar en unik användaridentifikation och webbplatsens namn. För mer information, läs vår information om cookies.
Personuppgifter
För mer information om hur vi hanterar din personliga data, läs vår integritetspolicy.
Senast uppdaterad 2023-02-09